پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش سیل‌آسا در روستای کوات/ خسارت جدی به باغات و زمین‌های کشاورزی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، فرزاد کواتی در گفت‌وگو با فارس، از بارش شدید باران و رعد و برق در روستای کوات بخش چهاردانگه خبر داد و گفت: باران سیل آسایی که از ساعتی پیش در حال باریدن است، سبب آبگرفتگی کوچه و خیابان و حتی جاری شدن سیل در دره‌ها شده است.

وی با بیان اینکه باران شدید در روستای کوات باعث خسارت به باغات سیاه ریشه و گل محمدی نیز شد، افزود: زمین‌های کشاورزی در روستا نیز با آبگرفتگی و خسارت روبرو شده است.

دهیار کوات بخش چهاردانگه ساری با اشاره به اینکه شب گذشته نیز بارش شدید باران باعث خسارت به چندین هزار متر از باغات روستا شده بود، خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط و بارندگی زیاد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه با بارش شدید عصر امروز احتمال آبگرفتگی قنات روستا و گل آلود شدن آب آن نیز وجود دارد، بیان کرد: دو دره سیل آبرو در روستا وجود دارد که از مدیرت بحران و بنیاد مسکن استان تقاضا داریم با احداث کانالی سیمانی آب‌های سطحی حاصل از بارندگی شدید را که تهدیدی برای خیابان، مسکن، قنات و مهم‌تر از آن جان مردم است را هدایت کنند.

کواتی افزود: رودخانه شورکوه که سرچشمه آن در روستای کوات قرار دارد مستلزم این است که هرچه زودتر سدی که مطالعات اولیه آن در این منطقه انجام شده تامین اعتبار شود تا آبی که در زمان بارندگی از این رودخانه عبور می‌کند مدیریت شود.

وی به طرح آبخیز در روستا اشاره کرد و گفت: با پیاده شدن طرح آبخیز احتمال جاری شدن سیل وجود ندارد و جلوی فرسایش خاک نیز گرفته می‌شود که از مسؤولان امر تقاضای اجرای این طرح در روستا داریم.

دهیار کوات بخش چهاردانگه ساری یادآور شد: حفاری شرکت گاز برای لوله گذاری انتقال گاز نیز باعث نشست زمین در اثر سیل و بارش شدید در روستا شده و با آب گرفتگی معابر و گل و لای بوجود آمده در اثر کنده کاری، تردد  برای اهالی روستا را با مشکل مواجه کرده است.

این مسؤول با بیان اینکه با جاری شدن سیل امروز در روستای کوات باغات گل محمدی که حدود 15 روز پیش مورد کشت قرار گرفته خسارت زیادی دیده است، تاکید کرد: نیاز ضروری به ادوات مکانیکی، بیل زنجیری، بلدوزر داریم تا گل و لای موجود در زمین‌های کشاورزی خسارت دیده و همینطور خاک‌های انباشته شده در مسیر دره را برداشته و مسیر دره را باز کنیم.

کواتی در پایان گفت: از مسؤولان تقاضای مساعدت در زمینه تامین ادوات مورد نیاز و همچنین پرداخت خسارت وارده به کشاورزان و باغ‌های تازه کشت شده را داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.