پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارش‌های سیل‌آسای پاییزی در استان مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران،از روزهای پیش بسیاری از کارشناسان هواشناسی کشور از بارش شدید باران، وزش باد و کاهش محسوس دما، آب‌گرفتگی معابر در سطح استان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها (محل عبور سیل)، طوفانی شدن دریا و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف در بسیاری از استان‌های ایران از جمله مازندران در روز جمعه سیزدهم مهرماه خبر داده بودند که با نزدیک شدن به عصر جمعه و با پدیداری ابرهای باران‌زا در آسمان استان، رعد و برق و بارش باران شروع شد.

در کمتر از چند دقیقه اکثر شهرهای مازندران را باران شدید فرا گرفت و بسیاری از خیابان‌های شهری و روستایی استان دچار آبگرفتگی شدید شد و این موضوع سبب کندی رفت و آمدها و حتی قطع برق در بسیاری از نقاط مرکزی، شرق و غرب استان شده است.

این بارش‌ها  از رامسر غربی‌ترین تا گلوگاه شرقی‌ترین شهر مازندران شروع شده سبب تاریکی زودهنگام آسمان و خلوت شدن معابر اصلی خیابان‌های استان‌ شده همچنان ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بروز سیل ناشی از بارش شدید باران دور از ذهن نیست.

در برخی از شهرهای استان مازندران نظیر جویبار بارش باران همراه با دانه‌های تگرگ بوده و در ارتفاعات نیز همراه با کاهش محسوس دما بوده و بارش برف آغاز شده است.

بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد و براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران همراه با وزش باد و رعد و برق که از غرب مازندران، رامسر، آغاز شده به‌صورت رگباری بوده و تا پایان شب ادامه دارد.

 /ح*

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.