پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بابل میزبان کنگره ملی اختلالات عصبی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، هدی نقشینه از برگزاری کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی در دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی برای سومین سال متوالی است که به همت مرکز اختلالات حرکتی دانشگاه علوم پزشکی بابل 23 و 24 ابان در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابچی، قربانی و شهیدی سه میهمان برجسته این همایش خواهند بود، افزود: به دبیر خانه این کنگره 80 چکیده مقاله ارسال شده که 29 مقاله جهت ارائه بصورت سخنرانی و 37 مورد بصورت پوستر پذیرفته شده است.

نقشینه عنوان کرد: هدف اصلی این کنگره فراهم کردن بستری برای جلب مشارکت علمی و پژوهشی متخصصان در حوزه‌های مختلف مرتبط با بیماری‌های اسکلتی و عضلانی و متناسب‌سازی حوزه‌های پژوهشی با نیازهای جامعه بوده است.

دبیر علمی کنگره گفت: گروه‌های هدف این کنگره شامل پزشکان عمومی، ارتوپدی و بیومکانیک، روماتولوژی، طب سالمندی، طب فیزیک و توانبخشی، پرستاری سالمندی، سلامت جامعه، پرستاری توانبخشی و بیماری‌های مغز و اعصاب هستند.

وی بیان داشت: مزیت کنگره امسال سعی در جلب مشارکت همکاران در کلیه رشته‌های مرتبط بوده که به صورت تیمی در قبال بیماری‌های عضلانی اسکلتی فعالیت تا فرآیند تشخیص، درمان و پیشگیری هر چه مطلوب تر در مورد این بیماری‌ها به انجام برسد و می‌تواند زمینه‌ساز معرفی عملکرد علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات اختلالات حرکتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سطح کشور شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: حیطه‌های سخنرانی این همایش در زمینه نوروپاتی‌های فشارنده و جدیدترین روش‌های درمان جراحی، اختلالات حرکتی در بیماری‌های نورو واسکولار و نحوه رویکرد به اختلالات حرکتی است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.