پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بابل آماده میزبانی کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ایران است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، سید ابراهیم کتابچی اظهار داشت: کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب برای نخستین بار است که در این دانشگاه برگزار می‌شود که می‌تواند در ارتقا سطح علمی این شهر و استان بسیار مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه به دبیر خانه این کنگره بیش از 100 مقاله جدید در حوزه‌های نوین علوم مغز و اعصاب ارسال شده است، افزود: در این کنگره محققان برجسته ایران و جهان از کشورهای استرالیا، آمریکا، آلمان، فرانسه، ترکیه شرکت می‌کنند و پدیده‌های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این کنگره در سطح علمی بسیار بالایی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: جدیدترین و بروزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب دنیا از جمله روش‌های جدید جراحی دیسک، جراحی مغز، روش‌های باز کردن مغز، جراحی عروق مغز، جراحی تومورهای مغز، جراحی قاعده مغز، جراحی اعصاب کودکان، ضربه‌های سر، ضایعات اعصاب محیطی و جراحی ستون فقرات مورد بین دانشمندان ایرانی و بین المللی قرار تبادل نظر خواهد شد.

کتابچی گفت: کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب به مدت سه روز از چهارشنبه 11 مهر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان آیت‌الله روحانی برگزار می‌شود.

وی نوید راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب را به شهروندان بابلی داد و اذعان داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل توانست این رشته را برای سال تحصیلی آینده در این دانشگاه راه اندازی که بخش بیماران غیر اورژانس، ضایعات مادرزادی، تومور مغز و آنوریسم مغزی در بیمارستان آیت‌الله روحانی و بخش تروما شامل تصادف، سقوط، تصادف با ماشین و غرق شدن در دریا در بیمارستان شهید بهشتی آموزش داده می‌دهد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.