پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتظار مازندرانی‌ها از استاندار بومی برای ساماندهی پسماند/ وقتی تابوها شکسته شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: فصل جدیدی از مطالبات در استان مازندران برای ساماندهی زباله باز شده است.

دیگر از لاپوشانی‌ها و اعلام کم کاری در این حوزه خبری نیست، ساماندهی زباله به یک مطالبه جدی و همه جانبه مردم و تشکل‌های اجتماعی تبدیل شده است.

برخی از مدیران هم از این وضعیت به تنگ آمده و به راحتی درباره مسائل و مشکلات زباله صحبت به میان می‌آورند.

مدیرانی که چندین سال در ارتباط با وضعیت نامناسب پسماند سکوت کردند، البته برخی‌ها هم خودشان مسبب وضعیت فعلی هستند، اما هر چه بود گذشت!

وفاق عمومی مازنی‌ها بر روی موضوع پسماند
این روزها ساماندهی زباله به یک مطالبه عمومی در سطح استان مازندران تبدیل شده است.

احداث کارخانه زباله‌سوز در رامسر و پیشرفت 90 درصدی، تا حدودی امیدواری در ارتباط با ساماندهی زباله را زنده کرده است و نوید بهره‌برداری از این پروژه در 22 بهمن ماه سال جاری تا حدودی از دل نگرانی‌ها در این ارتباط کم کرده بود ولی به نظر می‌رسد که این طرح هم در موعد تعیین شده به بهره‌برداری نمی‌رسد و درگیر بروکراسی‌های اداری شده است.

آب منطقه‌ای مازندران هم سکوتش در ارتباط با وضعیت نامناسب پسماند را شکاند و از وجود 27 مرکز غیر اصولی دپو زباله در مازندران صحبت به میان آورد.

خط اول تابوشکنی در ارتباط با سکوت زباله مربوط به محمد اسلامی استاندار سابق مازندران است، که با پیگیری‌ها و تلاش مدیرکل محیط زیست مازندران به راحتی در ارتباط با وضعیت نامناسب پسماند در استان صحبت به میان آورد.

درب سالن جلسات مدیریت پسماند دوباره به روی رسانه‌ها گشوده شد، وضعیت بغرنج زباله در مازندران حتی به قوه قضائیه هم رسیده است و بازرسان این مجموعه رنج نامه سنگینی از وضعیت پسماند در مازندران تهیه کردند و گلایه‌های زیادی از هدر رفت اعتبار نسبت به دفن نامناسب زباله را مطرح کرده و قرار است به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کنند.

ورود جدی سیستم قضایی به تحقق مطالبه عمومی
دادگستری مازندران هم به صورت ویژه نسبت به وضعیت نامناسب پسماند و هدر رفت منابع در ارتباط با عدم ایجاد مراکز پسماند در حال پیگیری موضوع است.

بازدیدهای دادستان مرکز استان مازندران از محل دفن زباله حکایت از عزم همگانی برای ساماندهی زباله در استان مازندران دارد.

در گذشته نبیان معاون سابق عمرانی استاندار مازندران ماموریت یافته بود که نسبت به این موضوع به صورت ویژه تلاش کند، البته مدیرکل محیط زیست مازندران از تلاش‌های مدیرکل دفتر امور شهری استان مازندران راضی بود.

در حال حاضر به دلیل عدم تعیین تکلیف معاونت عمرانی استانداری مازندران و دو شغله شدن مدیرکل دفتر امور شهری استان مازندران و فعالیت همزمان در امور شهرداری‌ها، به نظر می‌رسد که تا حدودی اطلاع‌رسانی در این زمینه کند شده و تا حدودی محمد تاکامی پاسخگوی رسانه‌ها در این ارتباط نیست.

در حال حاضر همه نگاه‌ها به سمت استاندار مازندران برای ساماندهی امور پسماند دوخته شده است.

انتظار مازندرانی‌ها از استاندار بومی خود
حسین‌زادگان به دلیل تجربه طولانی در مدیریت استان در پست‌های فرمانداری و با توجه به اشرافیت کامل نسبت به مشکلات پسماند شهرستان ساری در جریان وضعیت پسماند غرب استان مازندران هم قرار دارد.

از استاندار مازندران انتظار می‌رود که به صورت جدی‌تر موضوع پسماند در استان مازندران را که ساماندهی آن یک مطالبه عمومی تبدیل شده ورود پیدا کند.

وجود 27 مرکز دپوی غیر مجاز زباله در استان مازندران مبحثی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت و نسبت به آن بی‌تفاوت بود./بلاغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.