پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام جمعه ساری: تاریخ مازندران در اتش سوخت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله نورالله طبرسی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران با دعوت مومنان به تقوای الهی، اظهار داشت: انسان مومن و متقی همواره در فعالیت‌های روزمره خود به یاد خدا بوده تا از زشتی‌ها و اعمال بد دور شود.

وی افزود: مازندران مهد علویان و مرکز تشکیل حکومت تشییع بوده که متاسفانه شب گذشته مردمان این دیار شیعی پرور شاهد اتفاق و فاجعه ناگوار آتش سوزی مسجد جامع ساری و قدیمی ترین مسجد منطقه شمالی ایران بودند که بسیار جبران ناپذیر است.

امام جمعه ساری با اشاره به بسیج همه جانبه مسئولان و مردم برای بازسازی بنای مسجد جامع ساری، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تلاشهای نیروهای امدادی، تمام شبستان‌های مسجد جامع در آتش سوخت و نابود شد.

طبرسی با بیان اینکه متولیان میراث فرهنگی باید به سرعت با همکاری مسئولان استانی و شهری به دنبال مرمت و بازسازی این بنای تاریخی ساری باشند، گفت: نباید به واسطه بی توجهی‌ها قدیمی ترین بنای تاریخی شمال ایران از وضعیت فعلی نابودتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به سفر فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به کشورهای منطقه و روسیه برای ادامه مذاکرات برای برجام، افزود: ملت و مسئولان ایران چندان مشتاق انعقاد روابط با دولت آمریکا نیستند و بزودی آمریکا و اسرائیل و مستشاران آنان از منطقه بیرون می‌روند.

وی با اعلام اینکه سفر دکتر ولایتی به کشورهای منطقه نوعی تودهنی به ترامپ است، افزود: ایران کشوری انقلابی با مردمانی متعهد و ولایتمدار بوده و به سهولت دستخوش بازی‌های سیاسی استکبارگران نمی شود.

طبرسی با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: شایسته جامعه دینی و اسلامی ایران نیست که با بدحجابی و بدانگاری بخواهد خود را در کشورهای منطقه بدنما کند و زن ایرانی نماد و سیرت زنان مسلمان جهان باید باشد.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به موسم حج ابراهیمی، ضمن توصیه به زائران بیت الله الحرام از آنان خواست در این سفر صرفا به معنویات بپردازند و از خرید وسایل و سوغات تا جای ممکن خودداری کنند و از فیوضات این سفر معنوی و الهی بهره کافی و وافی ببرند.

 / ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.