پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقامه نماز ظهر عاشورا مناطق مختلف مازندران زیر باران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، در حالی که باران بسیاری از شهرهای مازندران را فرا گرفته بود اما این موضوع موجب عدم حضور و کاهش حضور عزاداران حسینی(ع) نشد و خیل عظیمی از ارادتمندان به ائمه اطهار و معصومان(ع) با برپایی دسته‌جات مختلف عزاداری در شهرها و روستاهای مازندران حاضر شدند و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند.

بعد از بانگ ملکوتی اذان ظهر به وقت مازندران بسیاری از عزاداران علی‌رغم بارش باران در صفوف گسترده و باشکوه نماز ظهر عاشورا ایستادند و نماز ظهر و عصر را با شکوهی خاص اقامه کردند.

عزاداران حسینی در هر گوشه‌ای از دیار علوی مازندران با صدای ملکوتی اذان در حالی که اشک از دیدگانشان به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) جاری ‌بود به نماز ایستاده و در زیر باران رحمت اللهی با امام و مقتدایشان تجدید میثاق کردند.

مازندرانی‌ها در ترویج فرهنگ عاشورایی پیشگام هستند

یکی از عزاداران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از مقابله با یزید زمان، اقامه نماز و ترویج فرهنگ عبادت و خداپرستی و عشق به معبود بوده و بارش باران در شرایط کنونی نمی‌تواند مانع از برپایی نماز باشکوه ظهر عاشورا شود.

وی افزود: مازندرانی‌ها از دیرباز عاشق و ارادتمند با اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان بودند و امروز بار دیگر ثابت کرده اند در ترویج فرهنگ عاشورایی پیشگام و ثابت قدم هستند.

یکی دیگر از نمازگران گفت: به یاد آقا سیدالشهدا(ع) در دسته‌جات عزاداری حضور یافته‌ایم و بارش باران نمی‌تواند مانع از حضور ما در این جمع باشکوه شود.

وی افزود: برپایی نماز ظهر عاشورا یک سنت حسنه و زیبا بوده که هدف از قیام امام حسین(ع) را به زیبایی به تصویر می کشد و تمام تلاش ما انتقال این سنت حسنه به نسل های آینده انقلاب است.

این نمازگرار ادامه داد: هراس دشمن و فشارهای او بخاطر همین همبستگی و وحدت مسلمین بوده و این صفوف فشرده نماد همبستگی و وحدت مسلمانان است.

گزارش از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.