پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعطای تسهیلات به خبرنگاران از صندوق حمایتی

0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اعطای تسهیلات به خبرنگاران از صندوق حمایتی این نهاد خبر داد.

محمود شالویی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حمایت های لازم از جامعه خبری در کنار جامعه هنرمندان، فرهیختگان و نخبگان با معرفی به صندوق حمایتی که زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد در تهران بوده، انجام می شود. 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار این صندوق، حمایت از خبرنگاران و اهدای تسهیلات حمایتی است، تصریح کرد: خبرنگاران با مراجعه برای درخواست تسهیلات از صندوق اعتباری هنرمندان و خبرنگاران معرفی به صندوق حمایتی شده و طبق شاخص‌های هر خبرنگار برای آن ها سقف  تسهیلاتی در نظر گرفته می شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر انعقاد تفاهم نامه بین دو بانک در استان و اداره فرهنگ و ارشاد در حال آماده سازی است تا هنرمندان و خبرنگاران به صندوق حمایتی در مازندران معرفی شوند. 

شالویی با بیان اینکه سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است تا به تمام تقاضاهایی که برای اخذ رسانه داده می‌شود، بررسی و پاسخ دهد، گفت: فرهنگ و ارشاد هیچ گونه محدودیتی برای اخذ مجوزها قائل نشده و این فرصت قرار است به صحنه رقابت بین رسانه تبدیل شود تا با قابلیت‌های خود در این عرصه بمانند. 

وی با تاکید بر اینکه این مجوزها هیچ ارتباطی با سهمیه بندی کاغذ نداشته، افزود: افراد توانمندی خود را در عرصه خبری نشان داده و مطابق توانمندی‌ها درخواست، بررسی و پاسخ داده می‌شود؛ برای کسب مجوز استان دخالتی نداریم و تهران مستقیما مجوز را صادر می‌کند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: سیر امروزی رسانه بیشتر به سمت رسانه مجازی سوق داشته و نشریات الکترونیکی رشد بیشتری پیدا کرد بنابراین این رشد الکترونیکی مشکل کاغذی هم ندارد. 

وی با اشاره به اینکه  پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور نشریات مکتوب و کاغذی بیشتر مورد اقبال قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وضعیت کاغذ در آن اندازه که اداره فرهنگ باید معرفی کند، انجام می شود اما بیشترین پشتوانه حمایت خود سازمان فرهنگ و ارشاد کشور است که با حمایت های صورت گرفته خوشبختانه بخش‌های مهمی از مشکلات کاغذ رفع شده است. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.