پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استمداد از استاندار مازندران برای دریافت اعتبار آب‌رسانی برای دامداران چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از خبرنگار آريا دفتر مازندران در ساری، سيد صمد کاظمی با ارسال نامه‌ای به استاندار مازندران درخواست کرد تا در خصوص وضعيت آب‌رسانی و بهسازی چشمه، لوله‌گذاری، سهم علوفه و سبوس عشاير مشکلات مشابه فراوان اعتبار بيشتر در پروژه آب‌رسانی سيار تخصيص يابد.

وي با بيان اينکه در بازديد به عمل آمده از مراتع ييلاقي دامداران عشاير دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه شهرستان ساری با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و ساير وضعيت دامداري عشاير منطقه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: پس از شناسايی ظرفيت‌های منطقه و توانمندی های دامداران و مشکلات و نارسايی های فعاليت آن‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مدير اداره امور عشاير مازندران با بيان اينکه دامداران منطقه نبود دسترسی به آب کافي در نزديکي مراتع را موجب صدمه زدن به دام‌ها به علت طي مسافت طولاني براي آب‌خوري وکوچ زودهنگام به قشلاق عنوان کردند، گفت: کوچ زودهنگام دامداران مراتع سبب ضرر مالی آنان به علت افزايش تقاضای مقدار خريد علوفه براي دام می شود.

وي افزود: افزايش خريد علوفه همراه با مشکلات کوچ زودهنگام و نبود حمايت‌های بيمه‌ای مشکلات بسياری را برای قشر عشاير به وجود آورده‌است.

کاظمي با بيان اينکه بيش از 14هزار رأس دام سبک کوچ رو در منطقه وجود دارند، اضافه کرد: اين موضوع يکی از ظرفيت‌های خوب عشاير است که دولت می تواند با حمايت از آنان سبب رونق و پيشرفت کل استان شود.

وي با اشاره به اينکه طي جلسه‌ای با مسؤولان استان قرار شد تا دامداران برای بيمه کردن خود و خانواده به دفتر بيمه مستقر در اداره عشاير استان مراجعه کنند، افزود:اداره امور عشاير استان با حمايت استاندار مازندران و دريافت اعتبار بيشتر، می تواند نسبت به رفع مشکلات اين قشر زحمتکش اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.