پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح‌های بیولوژیک مراتع در حوزه آبخیز چالوی چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، کوهستانی رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، به اجرای طرح‌های بیولوژیک مراتع ساری در قالب اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتبار ۴ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی افزود: این اعتبار در چهار حوزه آبخیز دلارستاق و بهرستاق شهرستان آمل، حوزه آبخیز چالو در شهرستان ساری و حوزه آبخیز دراسله در شهرستان سوادکوه هزینه می‌شود.

کوهستانی گفت: اصلاح و احیاء مراتع تخریب شده با هدف افزایش تولید علوفه مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ محیط زیست، تامین آب شرب دام و بهره برداری بهینه از مراتع، مرمت و بازسازی چشمه سار‌ها در حال اجرا است.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری افزود: اجرای طرح‌های بیولوژیک مراتع اعم از بذرکاری و کپه کاری، احداث آبشخور، تجهیز و مرمت چشمه، احداث منبع آب و انتقال آب از طریق لوله گذاری جهت استقرار گونه‌های خوش خوراک در قالب اعتبارات صندوق توسعه ملی بخش دیگری از طرح اصلاحی و احیا مراتع در استان است.

وی گفت: طـرحهـای اصـلاح و مدیریت مراتع به منظور حفظ منابع موجود و احیای عرصه‌های تخریب شده اجرا می‌شود.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری افزود: کاربرد معیار‌ها و اسـتاندارد‌ها در مراحـل مختلف پیدایش، مطالعات توجیهی، طراحی، اجرا و بهره برداری طرح‌ها موجب ساماندهی عرصه، کاهش هزینه‌ها و مانع بهره برداری بی رویه از منابع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.