پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اثر مستند ساز چهاردانگه ای جزو 5 فیلم صدرنشین آرای مردمی جشنواره حقیقت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، 5 فیلم صدرنشین آرای مردمی دوازدهمین جشنواره سینمای مستند ایران سینما حقیقت معرفی شد که در این میان از دیگاه مردمی مستند « آسک » اثر مهدی زمانپور کیاسری مستندساز برجسته کشور به چشم می خورد.

مستند « آسک » روایتگر داستان زندگی این پیرمرد جنوبی٨٠ ساله است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن‌ها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آن‌ها امرار معاش می‌کند.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سینما حقیقت گفت: بالاترین آرای مردمی به ترتیب به 5 فیلم مستند اسرار دریاچه (تهیه‌کننده: آرمین ایثاریان)، ورس(تهیه‌کننده: جواد وطنی)، مهین(تهیه‌کننده: مهدی مطهر)، آسک(تهیه‌کنندگان: مهدی زمانپور کیاسری و سمیه زراعت‌کار) و خانه‌ای برای تو (تهیه‌کننده: مهدی شامحمدی) رسیده است.

وی تاکید کرد: فیلم مستند «اکسدوس» ساخته بهمن کیارستمی و «آبی به رنگ آسمان» به ترتیب بیشترین مشارکت مردمی در آرا را به خودشان اختصاص دادند و حائز بیشترین آرای مردمی بوده‌اند اما ارزیابی کیفی تماشاگران از این دو اثر باعث شده هیچکدامشان در فهرست 5 فیلم برتر قرار نگیرند.

انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند با همکاری خانه سینما برای اولین بار این جایزه مردمی را مدیریت و اجرا می‌کنند. این جایزه تنها متعلق به بخش رقابت ملی جشنواره است و به سرمایه‌گذار اول فیلم هدیه می‌شود. آرای مردمی تنها در پردیس چارسوی تهران شمرده می‌شود و برنامه‌ای برای شمارش آرای مردمی در نمایش‌‌های کشوری وجود ندارد. امسال گزیده‌ای از فیلم‌های جشنواره به صورت همزمان در 12 استان اکران می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.