پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیا واقعاً شهر کیاسر تا پایان شهریور از نعمت گاز بهره مند می شود؟!

1

با کش و قوص فراوان و با سپری شدن زمان و قول های فراوان بالاخره گاز دامغان به کیاسر هم رسید و علمک گذاری و لوله کشی منازل هم یک به یک در حال انجام است. شاید بتوان این نوید را داد که زمستان 96 در کیاسر و تعدادی از روستاهای بخش چهاردانگه با گرما بخشی گاز و راحت شدن از دردسرهای تهیه و استفاده از نفت و چوب غیره همراه باشد. اما در این میان از نظر تخصصی موضوعی وجود دارد که آقای مصطفی عرفانی از کارشناسان گاز مستقر در بخش چهاردانگه است به آن اشاره کرده و طی آن مطلبی برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است. با هم مطلب آقای عرفانی را مرور می کنیم.

……………………………………………………………………

در پی درج مطلبی با عنوان “شهر کیاسر تا پایان شهریور از نعمت گاز بهره مند می شود ” در مورخ ۱۶ مرداد, ۱۳۹۶ در سایت چهاردانگه نیوز، لازم است مطلبی را مرور کنیم.

خبر بسیار شیرین و مسرت بخشی بود که به نقل از شهردار محترم کیاسر گفته شده بود. خبر گازدار شدن شهر کیاسر تا پایان شهریور که نوید یک زمستان بدون سرمای آزار دهنده در منازل همشهریان و کنار رفتن دردسرهای خرید نفت و دود و … را می داد اما با جستجوی ساده در اینترنت میتوان به حرف شهردار محترم که احتمالا از اطرافیان خود دریافت کرده است، به دیده تردید نگریست.

کاش اظهار نظر رئیس اداره گاز شهرستان ساری هم گرفته می شد تا بتوان فهمید چرا چنین خبر شیرین اما پر ابهامی به مردم داده می شود، زیرا گاز رسانی به شهر تنها به لوله کشی و نصب علمک  در سطح شهر خلاصه نمی شود و برای رساندن گاز از خط انتقال اصلی ( خط انتقال 42 اینچ قوشه/کیاسر/ساری/نکا) به شهر کیاسر باید ایستگاههای تقلیل فشار (CGS- TBS) در ورودی شهر، نصب و راه اندازی شود که فشار گاز را تا اندازه مصرف شهری پایین آورد که متاسفانه تا این لحظه نه تنها در عمل چیزی مشاهده نمی شود ، حتی در حرف مسئولان نیز خبری از آن نیست ! ایستگاهی که در خوش بینانه ترین حالت برای تکیمل کامل به 3 ماه  و یا حتی اگر صرفا جهت تزریق گاز به شهر، ایستگاه بصورت ناقص هم احداث شود به حداقل بین 1 الی 2 ماه زمان، نیاز خواهد داشت.

در انتها کاش مسئولان مربوط با ارائه گزارشی در این راستا و اعلام زمانبندی دقیق ، خط بطلانی بر این مطلب کشیده و صحت گفته های خود را تائید نمایند.

نویسنده: مصطفی عرفانی

 

1 نظر
  1. سهيلا می گوید

    بسيارعالي

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.