پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در آمل/حضور «هدیه مرموز» یاسر خاسب

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در آمل در حالی آغاز شد که به دلیل همزمانی با ارتحال آیت الله هاشمی با چند روز تاخیر انجام گرفت.

در این جشنواره یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر مطرح چهاردانگه ای که به تازگی در نخستین جشنوراه تئاتر فجر استانی در استان خوزستان حضور یافته بود، طبق برنامه قبلی نمایش « هدیه مرموز » را به روی صحنه خواهد برد.

محمد محمدی در حاشیه برگزاری آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در آمل در گفتگو با فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص در اجرا و برنامه‌ریزی تئاتر در شمال کشور است که توانسته آثار مطلوبی را در جشنواره‌های مختلف شرکت دهد.

وی افزود: گروه‌های مختلف توانمند تئاتر کشور با گروه‌های بزرگ تئاتر این شهرستان غریبه نیستند و بسیاری از هنرمندان توانمند تئاتر، این هنر را در آمل به‌خوبی می‌شناسند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه آمل توانمندی ایجاد مرکز تئاتر در مازندران را دارد، تصریح کرد: این شهرستان می‌تواند خوراک فرهنگی و هنری خود را برای استفاده دیگر شهرها اعزام کند.

این مسؤول با اشاره به میزبانی شهرستان آمل از برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، بیان کرد: این جشنواره با اجرای «تنها سگ اول می‌داند چرا پارس می‌کند، مکبث» به کارگردانی، ابراهیم پشت‌کوهی از بندر عباس در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) آمل آغاز شد.

محمدی با تأکید بر اینکه آمل برای نخستین‌بار میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آمل، شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، بوشهر، اهواز و یزد میزبان برگزاری بخش‌های مختلف سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر خواهند بود.

وی با اعلام اینکه قرار بود این جشنواره از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ دی به میزبانی شهرستان آمل برگزار شود، خاطرنشان کرد: به علت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام این جشنواره از روز گذشته به مدت سه روز در آمل دنبال می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه هفت بخش از جشنواره در آمل دنبال می‌شود، یادآور شد: نمایش فیلم‌های منتخب “تنها سگ اول می‌داند، چرا پارس می‌کند، مکبث” به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از بندر عباس در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) آمل، «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسر خاسب از تهران و «کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو» به کارگردانی رامین ریاضی از تبریز به روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در آمل نیز اظهار کرد: از چهار اثر منتخب برای اجرای در آمل، یک گروه از بجنورد با نام مولار حضور نیافت.

سحرمشرفی افزود: دو نمایش دیگر به نام‌های هدیه مرموز به کارگردانی یاسر خاسب از تهران و کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو به کارگردانی رامین ریاضی از تبریز امروز و فردا در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) آمل روی صحنه می‌رود.

وی برگزاری این جشنواره را با توجه به جایگاه ارزشمند تئاتر در مازندران به‌ویژه شهرستان آمل ارزشمند خواند و گفت: سه اثر هنری از هنرمندان آملی امسال منتخب این جشنواره شده که در روزهای آینده در تهران به روی صحنه می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.