پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز بارش‌های سیل آسا از غرب مازندران؛ آب‌گرفتگی معابر شهری

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر،به دنبال پیش‌بینی هواشناسی مازندران بارش‌های شدید رگباری از دقایقی قبل در غرب مازندران و رامسر آغاز شده است. بارش‌ها همراه با رعد و برق شدید در شهرهای رامسر، تنکابن، چالوس و نوشهر در حال باریدن است.

در مدت کمتر از چند دقیقه از بارش باران، بسیاری از خیابان‌های مرکزی شهر نوشهر شاهد آبگرفتگی شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بارش به صورت رگبار و رعد و برق از سمت غرب استان شروع و به تدریج تا عصر جمعه مناطق مرکزی و شرقی استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: از عصر جمعه تا پایان روز شنبه شاهد تشدید بارش باران، رعدو برق و وزش باد شدید در مازندران هستیم و دریای مازندران از روز جمعه مواج و از عصر جمعه تا پایان وقت شنبه طوفانی است. در روزهای جمعه و شنبه دمای هوا به شدت کاهش یافته و روز شنبه بارش در مناطق مرتفع کوهستانی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

رضوی گفت: آب‌گرفتگی معابر عمومی در سطح شهرهای مازندران، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها حداکثر تا اوایل صبح جمعه نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب در سطح شهر اقدام کنند و همچنین لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضروری‌ است افزود: کشاورزان تا پایان روز پنج‌شنبه نسبت به برداشت مزارع برنج اقدام کنند.

رضوی با بیان اینکه روز شنبه مناطق کوهستانی مازندران شاهد بارش برف است گفت: دمای هوای مازندران تا 12 درجه کاهش می‌یابد گفت: دریای خزر جمعه و شنبه هفته طوفانی است.

ابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران نیز اظهار داشت: کمیته مدیریت بحران آب منطقه‌ای مازندران با توجه به شرایط جوی پیش‌رو و سیلاب احتمالی اواخر جمعه و شنبه 13 و 14 مهرماه به هم استانی‌ها و مجاورین مجاری و منابع آبی استان هشدار داد تا ضمن آمادگی از اقامت و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: این کمیته ضمن اعلام نقاط آسیب‌پذیر و حادثه‌خیز به امور منابع آب با هدف اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم منطقه بر پاکسازی مسیرهای بحران ساز و سیل‌گیر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و نهادهای اجتماعی مستقر در روستاها تاکید دارد.

یخکشی گفت: پیمانکاران طرف قرارداد این شرکت و تولیدکنندگان شن و ماسه مسیر رودخانه‌ها با تمامی امکانات در پیشگیری و مقابله با سیلاب همکاری لازم را صورت دهند.

وی بیان کرد: کمیته بحران با تاکید بر امر اطلاع‌رسانی در سطح گسترده به مردم؛ ماموران ایستگاه‌های آب و هواشناسی شرکت را مکلف کرد تا نسبت به ارسال طلاعات رواناب و سیل به صورت منظم در بازه زمانی مذکور اقدام تا تصمیمات مقتضی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اتخاذ شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: میزان بارش به‌ویژه در بخش شرق مازندران و بخش مرکزی به رقم حدود 180 میلی‌متر می‌رسد که البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای این رقم در برخی از مناطق بیشتر باشد و از سویی وزش باد شدید امکان خدمت‌رسانی را نیز در حین وقوع سیلاب دشوار می‌کند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.