پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب مجتمع تلمارده در اختیار منطقه بالادست چهاردانگه قرار نگرفت/بحران کم‌آبی جدی است

1

پایگاه چهاردانگه چهاردانگه: فرزاد کواتی در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه تعمیر قنات چاه آب این روستا که با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا مازندران،  امام جمعه چهاردانگه مازندران،جانشین قرارگاه آبادانی سپاه کربلای مازندران، فرمانده سپاه ناحیه ساری، معاون فرماندار شهرستان ساری و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساری برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: بحران آب روستای کوات بسیار جدی است.

وی تصریح کرد: در ایام فصل گرم سال مردم به شدت برای تأمین آب با مشکل مواجه هستند و حتی در برخی از روزها آب آشامیدنی به مدت بیش از 10 ساعت قطع است.

دهیار روستای کوات با اعلام اینکه برای اجرای پروژه آبرسانی تلمادره ساری بیش از 5 میلیارد تومان به اذعان مسؤولان استانی هزینه شده و حتی در دولت قبل افتتاح شد، گفت: به دلائل نامعلومی آب آشامیدنی این مجتمع در اختیار مردم قرار نگرفته و به همین دلیل مردم این روستا به شدت دچار مشکل کم‌آبی هستند.

وی با اشاره به اراضی مستعد کشاورزی این روستا و وجود جوانان جویای کار، افزود: در اطراف روستا منابع تامین مناسب آب وجود دارد که برای رفع مشکل آبی نیاز به تخصیص اعتبار مناسب است.

کواتی در ارتباط با رفع مشکل کم‌آبی روستاهای منطقه، بیان کرد: پس از عدم انتقال آب چاه حفر شده برای تامین آب آشامیدنی منطقه حفر دو چاه آب دیگر در دستور کار قرار گرفت که در یکی از چاه‌ها به آب نرسیدند و حفر چاه بعدی در حال انجام است که گفته می‌شود این چاه آب شرب مورد نیاز منطقه را تامین می‌کند.

به گزارش فارس، کلنگ تامین آب آشامیدنی اهالی روستای کوات از طریق قنات با یاد و نام شهید محمد بلباسی در روستای کوات به زمین زده شد و قرار است با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه ساری طی مدت دو ماه به بهره‌برداری برسد.

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    اگه این آب در اختیار مردم بالادست چهاردانگه قرار نگرفت پس چیکارش کردند؟ در اختیار جای دیگه ای قرار گرفت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.