پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب تلمادره با حفرچاه تامین میگردد

جواد واحدی فرماندار مرکز استان گفت : در راستای تنش آبی شالیزاری و شرب روستای تلمادره چاه جدید حفر و تجهیز و در اختیار روستاییان قرار میگیرد .

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از فرمانداری ساری، جواد واحدی فرماندار مرکز استان گفت : در راستای تنش آبی شالیزاری و شرب روستای تلمادره چاه جدید حفر و تجهیز و در اختیار روستاییان قرار میگیرد .

 

نشست مشورتی در راستای رفع مشکل آبی روستای تلمادره با حضور فرماندار شهرستان ساری ،مدیر عامل آب منطقه ایی استان ،مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ،ومعاونین ،بخشدارچهاردانه ،اعضای شورا و دهیار درروستای تلمادره برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ساری ،جواد واحدی درابتدا با اشاره به اینکه منطقه شمال کشور به‌ویژه مازندران که با شالیزارهاسرسبز است مرهون همت وتلاش‎های طاقت‎فرسای شالیکاران می باشد،خاطرنشان نمود : متاسفانه کشت این محصول که در شرایط فعلی معمولاً بدون آب متصور نیست، در سال جاری بیش از هر زمان دیگر با مشکلی به‌نام خشکسالی و کمبود آب مواجه گردید .

 

نماینده عالی دولت درشهرستان ساری با تاکید بر کاهش شدید نزولات جوی در سال بارندگی گذشته، موجب خشکسالی وایجاد نگرانی در بین شالیکاران مازندرانی شده است.

 

وی شدت گرما و کاهش نزولات را کاهش دبی چاه‌های آب دانست  که همه این عوامل منجر به کمبود آب در سطح روستاهای مازندران گردید و روستای تلمادره هم با تنش کم آبی روبروشده است .

 

مسئول ارشد شهرستان ساری تصریح کرد: در سال‌های گذشته چاهی در منطقه تلمادره ازسوی شرکت آبفار حفر و دراختیارمردم منطقه در راستای تامین آب شرب قرار گرفت .

 

وی با بیان اینکه مشکلی که برای تامین آب شرب این منطقه وجود دارد بهره‌برداری همزمان از آب چاه برای شرب و کشاورزی است،افزود :درراستای رفع مشکل کم آبی شالیزاران در کوتاه مدت حلقه چاه حفر و تجهیزو همراه با چاه اول 30 لیتر در ثانیه دراختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت .

 

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه نظارت و کنترل آب شرب این منطقه در اختیار دهیاری روستای تلمادره قرار دارد، افزود: در آینده مدیریت این پروژه به آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساری واگذار می‌شود.

 

وی اظهارنمود : چاه سومی برای تامین آب کشاورزی حفر و تجهیزمیگردد و آب شرب مجزا خواهد شد .

 

واحدی با بیان اینکه تمام تلاش شبانه روزی مسئولین در راستای رفع و چاره اندیشی در کاهش معضل و مشکل کم آبی است ،تصریح نمود : لایروبی آببندان‌های موجود، مهار آب‌های رودخانه در خارج فصل، تکمیل سدهای در دست اقدام در فرصت زمان مناسب از جمله اقداماتی است که باید برای تامین آب زمین‌های شالیزاری انجام شود.

 

در این نشست بخشدار به مشکلات و معضلات روستاهای منتطقه چهاردانگه اشاره و گفت : درحال حاضر آب معضل اول منطقه شده و باید چاره کاراندیشیده کمبود آب شرب و کشاورزی حل و رفع گردد .

 

امینی درپایان با اشاره به اینکه درمنطقه چهار دانگه بیش از2 هزار و سیصد هکتار از زمین زراعی شالیزار هستند گفت : در سال جاری در این منطقه 300 هکتارازشالیزار ها دچار استرس آبی و 100 هکتار کاملا خشک شده و هم چنین 250 هکتار زیرکشت نرفته است .

 

منطقه چهار دانگه دارای 95 روستا می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.