پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ميزبانی اهالی روستای «اروست‌» از مقام معظم رهبری -24 مهر 1374

0

24 مهر 1374 حضرت آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در استان مازندران در جمع اهالی روستای اروست قرار گرفتند و با اهالی این روستای محروم دیدار کردند.

اهالی‌ روستای‌ محروم‌ «اروست‌» از توابع‌ بخش‌ چهاردانگه‌ در استان‌ مازندران‌، پیش‌ از ظهر امروز(24 مهر 1374) پذیرای‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بودند و آنچه‌ از عشق‌ و محبت‌ به‌ ولایت‌ داشتند در استقبال‌ از معظم‌له‌ نثار مقدم‌ حضرتش‌ کردند.

روستائیان‌ چندین‌ رأس‌ گاو و گوسفند را در پیش‌ پای‌ رهبرشان‌ قربانی‌ کردند و با پخش‌ نقل‌ و شیرینی‌ و سردادن‌ شعار «صل‌ علی‌ محمد بوی‌ خمینی‌ آمد» از حلاوت‌ دیدار با مقتدایشان‌ کام‌ شیرین‌ برگرفتند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دیدار از این‌ روستای‌ ۱۵۰ خانواری‌ را با حضور در تنها مدرسه‌ ابتدایی‌ و راهنمایی‌ آن‌ آغاز کردند تا تأکیدی‌ بر اهمیت‌ درس‌ و مدرسه‌ برای‌ روستائیان‌ باشد.

رهبر انقلاب‌ به‌ کلاس‌های‌ درس‌ روستا رفتند، با کودکان‌ روستایی‌ با صمیمیتی‌ پدرانه‌ گفت‌وگو کردند و دست‌ محبت‌ خود را به‌ سرو رویشان‌ کشیدند.

معظم‌له‌ همچنین‌ مستقیماً از زبان‌ مدیر و معلمان‌ بسیجی‌ این‌ مدرسه‌ با کاستی‌ها و کمبودهای‌ آن‌ آشنا شدند و به‌ مسؤولان‌ عالی‌ رتبه‌ای‌ که‌ همراه‌شان‌ بودند دستور کار بیشتر برای‌ مردم‌ این‌ روستا را دادند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سپس‌ در خانه‌ یکی‌ از شهدای‌ روستای‌ «اروست‌» به‌ دیدار پدران‌ و مادران‌ پنج‌ شهید این‌ روستا رفتند تا با سپردن‌ گوش‌ جان‌ به‌ سخنان‌ صمیمانه‌ و صفابخش‌، آنان‌ را نیز تعظیم‌ و تکریم‌ کنند.

روستائیان‌ شهید داده‌ به‌ رهبرشان‌ صمیمانه‌ گفتند که‌ بچه‌های‌ ما جان‌ خود را در راه‌ دفاع‌ از میهن‌ اسلامی‌ و برای‌ برافراشته‌ ماندن‌ پرچم‌ حکومت‌ حق‌ اسلامی‌ فدا کرده‌اند و رهبر انقلاب‌ نیز آلام‌شان‌ را با این‌ سخن‌ تسکین‌ دادند که‌ شما به‌ عنوان‌ خانواده‌ شهدا نور دیده‌ ما هستید و به‌ گردن‌ این‌ کشور حق‌ دارید زیرا جوانانی‌ را تربیت‌ کردید که‌ جان‌ خود را برای‌ حراست‌ از ناموس‌، ملت‌ و مرزهای‌ کشور در طبق‌ اخلاص‌ نهادند، خداوند آنان‌ را با امام‌ حسین‌(ع‌) محشور کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آنگاه‌ با حضور در اجتماع‌ مردم‌ روستای‌ «اروست‌» به‌ احساسات‌ گرم‌ و صمیمی‌ آنان‌ پاسخ‌ دادند و در سخنان‌ کوتاه‌ با ابراز خوشحالی‌ از این‌ دیدار، به‌ آنان‌ گفتند که‌ از صمیم‌ قلب‌ شما عزیزان‌ را دوست‌ دارم‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نسبت‌ به‌ محرومیت‌های‌ مردم‌ این‌ روستا ابراز تأثر کردند و آن‌ را همانند سایر نقاط محروم‌ کشور، از آثار حاکمیت‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ و ناشی‌ از چپاول‌ سرمایه‌های‌ کشور از سوی‌ بیگانگان‌ و اسراف‌ و نابودی‌ ثروت‌های‌ فراوان‌ این‌ سرزمین‌ در سلطه‌ طاغوت‌ دانستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ زدودن‌ هرگونه‌ محرومیتی‌ را از کشور یک‌ آرزوی‌ دیرینه‌ خود خواندند و فرمودند: مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ در پی‌ آن‌ هستند که‌ با تلاش‌ و مجاهدت‌ خود ایران‌ را بگونه‌ای‌ آباد کنند که‌ دیگر هیچ‌ نشانی‌ از فقر و محرومیت‌ در آن‌ باقی‌ نماند و امروز همت‌ مسؤولان‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌ تا بلکه‌ بتوانند چهره‌ آنان‌ را شاد و دل‌هایشان‌ را از نور امید منور کنند و در سایه‌ همین‌ تلاش‌ها، ده‌ها هزار روستای‌ کشور که‌ زمانی‌ در حد اعلای‌ محرومیت‌ بودند، امروز آباد و شکوفا شده‌اند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ قطع‌ دست‌ چپاول‌گران‌ بیگانه‌ از مخازن‌ عظیم‌ ثروت‌ در ایران‌ را عامل‌ اساسی‌ دشمنی‌ آمریکا، ملحدین‌، کفار و مستکبرین‌ با ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ از روحیه‌ با نشاط، صمیمی‌ و معنوی‌ اهالی‌ روستای‌ «اروست‌» تجلیل‌ و تمجید به‌ عمل‌ آوردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ این‌ دیدار را با اقامه‌ نماز جماعت‌ در جمع‌ روستائیان‌ به‌ پایان‌ بردند و به‌ شهر ساری‌ بازگشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.