پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مقوله عفاف و حجاب در ادارات مازندران تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ولی‌الله امیری امروز در همایش عفاف و حجاب در سالن بهزیستی مازندران اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور ارتقا کیفیت، ترویج و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با محوریت این دو فریضه مهم اقدام به برگزاری این همایش کرد.

وی افزود: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از19 تا 25 تیر ادامه دارد که برگزاری آموزش و نقش مدیریت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات در دستور کار است.

امیری گفت: نشست توجیهی با حفظ و شان حجاب در ادارات برگزار شده زیرا طبق بررسی‌ها در زمینه رعایت حجاب در پنج درصد از ادارات رعایت حداقل‌ها هم نمی‌شود که تذکرات داده شد که در صورت عدم رعایت گزارشات به استاندار ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: طبق ابلاغیه دولت رعایت این موارد جز الزامات بوده که برنامه‌های اردویی و جلسات توجیهی باید انجام شود.

امیری گفت: الزامات حجاب برای مردان نیز وجود دارد که باید این امر مهم را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم حجاب برای زن به معنای ذلت نیست بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است.

توجه ویژه به اصل حجاب

دبیر ستاد اقامه نماز استانداری مازندران نیز گفت: حجاب تنها برای بانوان نیست بلکه مربوط به مرد و زن است که باید به درستی به این اصل توجه کنیم.

حجت الاسلام عباس‌علی ابراهیمی افزود: در کنار عفاف پوشش عفت زبان، فکر و رفتار می‌خواهیم همچنین حجاب فکر و اندیشه نیاز داریم تا چالش‌های فرهنگی را از بین ببریم.

وی بیان کرد: امروزه توجه نسل جوان به ازدواج کمرنگ شد چون بسترسازی به معنای واقعی مشکل دارد.

ابراهیمی گفت: مادران و بانوان نسبت به دین آگاهی خود را افزایش دهند نکات را مورد توجه قرار دهند تا بالاترین کمال را کسب کنند و به موضوع نماز بسیار اهمیت دهند زیرا نمازبزرگ‌ترین ذکر الهی است.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: اعتمادسازی نقش مهمی دارد که ابتدا باید خودمان عمل کنیم سپس سبک زندگی اسلامی را در مراودات رعایت و همچنین به لقمه حلال توجه کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب شناسی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم.

این مسئول ادامه داد: فرهنگ فکری، ذهنی و دینی داشته باشیم امر به معروف را با گفتار و رفتارخوب دقت کنیم. کارکنان در ادارات کار مفید انجام دهند نیت را خالص و صادقانه کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.