پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قطعی 12 ساعته آب در برخی ازروستاهای بخش چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، با شروع فصل گرما با شروع تشنگی زمین کشاورزی، تشنگی امان روستاییان را نیز بریده و مشکل کمبود و قطعی آب شرب که در استان مازندران چند سالی است در استان خانه کرده، در بیشتر روستاها شکل دائمی به خود گرفته.

روستانشینان استان مازندران با شروع فصل گرما از غرب تا شرق استان برای تامین آب شرب مورد نیاز خود دچار مشکل هستند و هر ساله هم این تراژدی تکرار می‌شود و ظاهرا رهایی از آن به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست.

امسال نیز همچنان مشکل کمبود آب شرب در روستاها وجود داشته و در مناطق کوهستانی زمزمه‌هایی از کمبود آب و قطعی به گوش می‌رسد. در روستاهای بخش چهاردانگه در شهرستان ساری نیز چندین سال است که شاهد قطعی و کمبود آب شرب هستیم. روستاهای کوات، قلعه‌سر، پشرت، اروست و مالخواست از جمله روستاهای بخش چهاردانگه هستند که کماکان با کمبود آب شرب مواجه هستند.

در همین ارتباط دهیار کوات از کمبود آب شرب در این روستا خبر داد و گفت: همه ساله مشکل کمبود آب شرب داریم و در حال حاضر نیز حدود 12 ساعت در طول روز با قطعی آب مواجه هستیم.

فرزاد کواتی با بیان اینکه مجبوریم تا از آب چاه کشاورزی در زمان قطعی تامین کنیم، افزود: سختی آب کشاورزی بالاست، در مورادی حتی برای مردم بیماری‌های گوارشی به‌وجود آمده است.

کواتی با اشاره به اینکه از آب و فاضلاب روستایی تقاضای دستگاه کلرزن داشته‌ایم اما هنوز جواب نگرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمبود آب در روستای کوات به حدی بود که آب با تانکر بین مردم توزیع می‌شد و در نوروز امسال نیز در روستاهای اطراف مانند قلعه‌سر برای تامین آب از تانکر استفاده شد.

مشکل تامین اعتبار برای حفر چاه

دهیار کوات با بیان اینکه مجوز حفر چاه از اداره امور آب ساری گرفته‌ایم، اضافه کرد: مجوز حفر چاه آماده است اما در تامین اعتبار آن دچار مشکل هستیم، از مسؤولان آبفار، امور آب ساری و استانداری مازندران تقاضای یاری در تامین اعتبار این امر را داریم تا مشکل آب این منطقه که از نقاط محروم است حل شود.

از گوشه و کنار استان خبر می‌رسد که قطعی و کمبود آب شرب در روستاهای استان مازندران امسال نیز مانند سال‌های گذشته روستانشینان را دچار چالش کرده است.

به گزارش فارس، حل معضل بی‌آبی در روستاها و مناطق کوهستانی از موضوعاتی است که باید بیش از پیش، با توجه به بحث مهاجرت از روستاها به شهرها مدنظر مسؤولان ذیربط قرار گیرد و در جهت تامین اعتبارات لازم برای حل این مشکل که به معضلی در فصل گرما در روستاها تبدیل شده، گام بردارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.