پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح مصباح الهدی بر مهارت های زندگی قرآنی تمرکز دارد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سعید قربانی پیش ازظهر دوشنبه در نشست با مسئولان کمیته‌های اجرایی طرح مصباح الهدی و نورالهدی استان، گفت: بیشترین تمرکز طرح‌های مصباح الهدی و نورالهدی در حوزه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی قرآنی است.

وی اظهار داشت: با توجه به رویکرد سازمان دارالقرآن الکریم طی سال‌های اخیر تمرکز دوره‌های طرح مصباح الهدی و نورالهدی بر روی مهارت‌های زندگی و سبک زندگی قرآنی است و امیدواریم کارگاه‌های مختلف سبک زندگی و مهارت‌های زندگی قرآنی را در جشنواره چهاردهم سال ۱۳۹۸ با برنامه ریزی دقیق‌تر برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مختلف جشنواره طرح مصباح الهدی و نورالهدی مازندران طی سال‌های اخیر در مشهد مقدس، افزود: طرح بومی و قرآنی مصباح الهدی و نورالهدی با هدف آشنایی و انس جوانان و نوجوانان با قرآن کریم در مازندران پایه گذاری شده است و با توجه به شرایط امروز جامعه و افزایش معضلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی نیازمند حمایت‌های مختلف دستگاه‌های دولتی و اجرایی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت‌های قرآنی و فعالان قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با توجه به ورود چهلمین سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: رویکرد فعالیت‌های قرآنی طرح مصباح الهدی و نورالهدی در راستای رویش‌های انقلاب اسلامی در پرتو قرآن برنامه ریزی شده است.

سعید قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارزیابی فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم اشاره و بیان داشت: اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بیش از یک دهه اخیر رتبه ممتاز کشوری را به خود اختصاص داده است و استمرار این موفقیت‌ها نیازمند همدلی و حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

استاد و مفسر برجسته قرآن کریم در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت فعالیت‌های قرآنی فاخر در جامعه اسلامی اشاره و اظهار داشت: طرح مصباح الهدی و نورالهدی از فعالیت‌های فاخر قرآنی است که تلاش می‌کنیم فعالیت‌های قرآنی را با شرایط روز جامعه تطبیق داده و از آن در جهت تربیت کادر متخصص قرآنی بهره برداری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.