پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زمین‌خواری 16 میلیارد ریالی در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به همکاری و تعامل پلیس با دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی استان در راستای مقابله جدی با پدیده زمین‌خواری در سطح استان از کشف زمین‌خواری‌ها در سطح استان و رفع تصرف و آزادسازی بیش از 22 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی استان خبر داد.

وی ارزش ریالی کشفیات را 16 میلیارد و 175 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط 11 متهم به زمین‌خواری شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران حفظ بیت‌المال و اراضی ملی و جنگلی را که به عنوان سرمایه ملی است، وظیفه همگانی دانست و افزود: پلیس با هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انهدام باند کلاهبرداری تلفنی توسط پلیس فتا مازندران

سرهنگ پاسدار حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتای مازندران نیز از شناسایی و دستگیری سه کلاهبردار پیامکی و تلفنی توسط کارآگاهان پلیس خبر داد. وی افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که اینکه فردی به بهانه برنده شدنش در یک برنامه رادیویی وی را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و 470 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را که ساکن شهرستان کرج بوده است شناسایی کردند.

محمدنژاد، خاطرنشان کرد: متهم که دارای سابقه جعل و کلاهبرداری نیز بوده است در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت و کارت عابر جعلی کشف شد.

محمدنژاد تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری از مردم با ارسال پیامک و تماس‌هایی مبنی بر برنده شدن آنان در مسابقات رادیویی با همکاری فردی که به اتهام قتل در زندان به سر می برد اعتراف کرد.

وی بیان کرد: متهم وجوه دریافتی از مالباختگان را پس از انتقال به کارت‌های عابر جعلی صرف خرید سکه از بازار تهران می‌کرد و در قبال دریافتی وجهی به عنوان پورسانت از زندانی، آن را تحل یکی از همدستان وی در بیرون از زندان می داد. متهمان و همدست آنان نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.