پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش پزشکی فوتبالیست‌های مازندران ارتقا یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، غلامرضا بهروان امروز در کارگروه آموزشی پزشکی ورزشی مازندران اظهار داشت: علم پزشکی و تاثیر آن در رشته‌های مختلف ورزشی غیرقابل انکار است که چاره‌ای نداریم به اینکه فوتبال خودمان را به سمت یافته‌های جدید علوم که کاربرد دارد ببریم.

 

وی افزود: امروز با استفاده از یافته‌های پزشکی قابلیت بازیکن در بعد جسمی و روحی ارتقا یافت که در فوتبال توسعه یافته ما چاره‌ای نداریم تا از شیوه‌ها وتفکر سنتی بیرون بیاییم و به دنبال روش‌های نوین و علمی باشیم.

بهروان بیان کرد: علوم زیادی در علم تمرین وجود دارد که با کمک علم پزشکی میزان آسیب دیدگی کاهش پیدا کرد که به دلیل اهمیت این امر تمام تیم‌ها، باشگاه‌ها و ورزشکاران به علوم مختلف پزشکی روی آوردند تا از آن بهره مثبت ببرند.

رئیس هیئت فوتبال گفت: رویکرد فوتبال به گونه‌ای است که سلامت بازیکنان مهم است که در وضعیت اقتصادی تیم‌ها استفاده‌های خوبی داشته باشیم به عنوان مثال حدود یک ماه پزشکان تیم یونتوس از رونالدو تست گرفتند تا بازیکنی که 34 سال سن دارد قرارداد چهار ساله بسته شود که این امر نشان از اهمیت علم پزشکی دارد.

دبیر اجرایی همایش گفت: برای نخستین بار همایش پزشکی یک روزه با حضور ورزشکاران، پزشکان باشگاه‌ها و مربیان برگزار شد.

فرزاد گوهردهی افزود: هدف از برگزاری این همایش، ارتقا سطح دانش این گروه از جامعه هدف بوده که مسائل پزشکی در زمینه دوپینگ، احیای قلبی ریوی، معاینات ورزشکاران، آسیب‌های زانو،کنترل اضطراب برای ورزشکاران آشنایی با داروهای ممنوعه پیشگیری از آسیب‌ها و توانبخشی است.

وی بیان کرد: برای تمامی شرکت کننده‌ها گواهی حضور در سمینار صادر می‌شود.

دوره‌های بازآموزی پزشکی ورزشی در استان‌های کشور برگزار می‌شود

توحید سیف در این همایش اظهار داشت: نقش علم پزشکی در بحث ورزش و فوتبال واضح و تاثیرگذار بوده که تمام تشکیلات تیم‌های ورزشی بر این موضوع تاکید ویژه دارند و اثرات آن را به ویژه در جلوگیری و پیشگیری از آسیب و توانبخشی آسیب در حین مسابقات می‌بینیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش در راستای سیاست‌های تمرکززدایی آموزش پزشکی در فوتبال بر اساس طراحی کمیته فوتبال مقرر شد کلاس‌های آموزشی مختلف در مرحله اول در تمامی استان‌ها آموزش‌های لازم مانند توانبخشی، آسیب به سر، قلبی عروقی و تمامی موارد که مرتبط با سلامت ورزشکار است انجام شود.

سیف بیان کرد: در برنامه سا ل98 این همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی با کمک فناوری آی تی به صورت هفتگی برای کل کشور برنامه‌ریزی شده که تمام هیئت‌های پزشکی فوتبال و تمام ورزشکاران مربیان وپزشکان م‌ توانند روز و ساعت خاص مسائل مربوط به روانشناسی، توانبخشی، آسیب، تاثیر موا مخدر و تمام مسائلی که مربوط به ورزش است را آموزش ببینند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در کنار فعالیت‌های خوب و سلامت ورزش مساوی با آسیب ، حادثه و استرس است و می‌دانیم همه وقتی به فعالیت ورزشی می‌پردازیم کیفیت قابلیت و سرعت ما در زمان‌های مختلف متفاوت است.

پوراصغر افزود: در کنار توجه به قابلیت جسم باید شرایطی را در پیش بگیریم که بعد روانی و روحی حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ورزش فوتبال فشار وارده به خصوص در بعد روانی و روحی قابلیت ورزشکار را کاهش می‌دهد که باید با آموزش اضطراب و استرس را کنترل کند.

پور اصغرگفت: اضطراب زیاد و شرایط ذهنی آسیب‌های جسمی فرد را افزایش می‌دهد که تلاش برای موفقیت انگیزه و عملکرد را افزایش می‌دهد که باید به درستی از فضای مشاوره ای استفاده کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.