پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از 5000 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران برگزار می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سردار عبدالله ملکی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در ایام دهه اول محرم شاهد تشییع پیکر 135 شهید خوشنام در پایتخت بودیم که مازندران نیز میزبان 9 شهید بود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از شهدا افزود: حضور مردم قابل تقدیر است که هفت شهید خاکسپاری و دو شهید به ستاد به تهران برمی‌گردد.

ملکی بیان کرد: سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار ما توانسته‌ایم با بیش از پنج هزار برنامه اجرا می‌شود که در این زمینه 14 کمیته استانی و شهرستانی تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: دانشگاه دریایی امام نوشهر مسئول کمیته نیروی مسلح، بنیاد شهید کمیته ایثارگران، سپاه مسئول کمیته بسیج، اداره کل ارشاد دبیر ستاد فرهنگ و تبلیغات، صدا و سیما کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات اسلامی روحانیت و مردمی، امور بانوان ستاد بانوان، اداره کل ورزش کمیته ورزش، آموزش و پرورش کمیته دانش‌آموزی، اداره کل حفظ آثار کمیته پیشکسوتان، دانشگاه مازندران مسئول کمیته دانشگاه‌ها، حوزه هنری کمیته هنری، استانداری مسئول بازرسی و عملکرد کمیته‌ها است.

ملکی بیان کرد: حماسه شهدا در حماسه خان‌طومان همانند حماسه خرمشهر بود که دلیرمردانه مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگ جهانی اما در مقیاس کوچک‌تر بود گفت: جنگ ما و استکبار تقابل حق و باطل بود جبهه استکبار جبهه دنیادوستی و دنیاطلبی است و قانون آن این است که همانند جنگل هر کسی قوی‌تر است حاکم باشد اما هدف انقلاب ایجاد قسط و عدالت است.

وی ادامه داد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که بزرگ‌ترین واکنش دشمن تهاجم به خاک ایران و همراهی بیش از 30 کشور با عراق بود.

ملکی گفت: دفاع مقدس دفاع از دین قرآن عترت ولایت فقیه خاک ایران بود که باید این ارزش‌ها به نسل امروز منتقل شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.