پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، شانزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران امروز به میزبانی دانشگاه مازندران در بابلسر با حضور مسئولان سازمان بهزیستی برگزار شد.

سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم با اشاره به وجود 850 مهد کودک در سراسر استان اظهار داشت: مازندران با داشتن 850 مهد کودک رتبه نخست کشور را در بحث  پوشش ضریب نفوذ دانش‌آموزان پیش از دبستان دارد.

وی افزود: این آمار در کشور 10 درصد اما در مازندران 16 درصد است و خدماتی که در حوزه مهدکودک‌ها ارائه می‌شود بی‌نظیر است.

آرام با بیان اینکه تربیت فرزندان بالنده هدف همه نهادها است گفت: گاهی در پیچ و خم اداری هدف اصلی را فراموش می‌کنیم اما هدف باید این باشد فرزندان را آموزش دهیم و در کنار هم بهترین و عالی‌ترین آموزش را برای فرزندان تصمیم‌گیری کنیم و شرایطی بوجود آوریم تا بهره خوبی از این آموزش‌ها ببینند.

وی با بیان اینکه همه بزرگان دین ما به اهمیت تربیت دوران پیش از دبستان توجه و تاکید داشتند گفت: سازمان بهزیستی به عنوان دستگاهی همانند دستگاه‌های دیگر در کنار و هماهنگ با آموزش و پرورش بوده و در حوزه آموزش پیش از دبستان فعالیت دارد.

توجه بیشتر به دوره پیش دبستانی

رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش گفت: دوره پیش‌دبستانی دوره بسیار مهمی است و توجه به این موضوع که پیش‌دبستانی باید به عنوان دوره اصلی مورد توجه قرار گیرد مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.

 وی افزود ما به آموزش اعتقاد داریم یعنی معتقدیم پیش‌دبستانی هم باید به عنوان دوره اصلی به دوران دبستان اضافه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشنهاد اضافه شدن دوران پیش‌دبستانی به عنوان دوره اصلی  دبستان مورد هجمه زیاد قرار گرفت و با این انتقاد که هزینه اضافی به خزانه دولت است اجرایی نشد، گفت: برنامه درسی پیش‌دبستانی بسیار مهم است و ما حتما باید برنامه داشته باشیم و هدفمند کار کنیم.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: دوره پیش‌دبستانی دوره طلایی است و نقش بسیار تعیین کننده ای در  سرنوشت دانش آموزان و آینده کشور دارد و هر چقدر سرمایه‌گذاری آموزشی در سنین اولیه بیشتر باشد، نتایج مطلوب‌تری در راه رسیدن به توسعه آموزشی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود 66 هزار و 217 پیش‌دبستانی در کشور داشتیم، گفت: با حمایت دولت در جذب نوآموزان پیش‌دبستانی 213 هزار نوآموز پیش دبستانی در سراسر کشور به‌کارگیری شد.

در این مراسم از یادمان دو شخصیت برجسته شعر و ادبیات کودک و تعلیم و تربیت یعنی زنده یاد جبار باغچه‌بان و زنده یاد توران میرهادی رونمایی شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.